ה

איך לרדת 5 קילו בשבוע

איך לרדת 5 קילו בשבוע בשילוב כושר גופני ותזונה נכונה

מדי שבוע ישנה רק זמן מספיק לפעול עד שלושה פעמים בנוסף לכושר נוסף או פעילות גופנית. כדי לרדת במשקל באופן מועיל ואפקטיבי, מומלץ לקבוע מטרה מספקת ולהפעיל את הגוף באופן רציני עם כושר נוסף ותזונה מועילה. כאן ישנם כמה טיפים שיעזרו לך להתקדם במטרתך:

  1. התחל לפעול בכושר נוסף: כדי לרדת במשקל, חשוב לעשות את הגוף הכושר ולחזק את השרירים. נסה לעשות מתחתנות, מריצה או כושר אחר בכמה פעמים בשבוע.

  2. שתה מספיק מים: מים מספקים עוזרים לעצור את הרעב ולעזור לגוף להסיר תאים מבעייתיים. נסה לשתות מעל 8 כוסות מים ביום.

  3. הפחד מתזונה מסודרת: יש לאכול מנות משובצות ומתזונות באופן מסודר, במקום לאכול מנות מוצקות או מנות פחמים. נסה לאכול מנות מעגל התזונה

מדוע דיאטה לא עובדת בשבילך ומה גורם לכך

דיאטה היא אחת הדרכים הפופולריות ביותר לרדת במשקל. אבל זה לא עובד לכולם. למעשה, דיאטה עשויה להיות הגורם לעלייה במשקל שלך.

זה לא בגלל שאתה אוכל יותר מדי או מתעמל מעט מדי. הסיבה לכך היא שדיאטה משבשת את ההורמונים שלך וגורמת לך להיות רעבה יותר מהרגיל, מה שמוביל לזלילה במזון לא בריא כשאתה רעב.

אל תוותרי עדיין על יעדי הירידה במשקל שלך! ישנן דרכים אחרות לרדת במשקל ללא דיאטה שיעזרו לך לשמור על אורח חיים בריא, להרגיש יותר אנרגיה ולשמור על איזון ההורמונים.

דיאטה לא עובדת בשבילך כי אתה לא אוכל את המזונות הנכונים. יש הרבה מידע מוטעה בחוץ וקשה לדעת במה להאמין. אתה תצטרך לעשות את המחקר שלך, לקבל השכלה ולקחת אחריות על התזונה שלך.

אבל ראשית, מה באמת קורה עם הגוף שלך כשאתה מתחיל לעשות דיאטה?

מה באמת קורה לגוף שלך כשאתה מתחיל לעשות דיאטה?

הדבר הראשון שקורה הוא שהגוף שלך מתחיל לאגור שומן וצורך פחות אנרגיה. הסיבה לכך היא שהמוח שלך חושב שאתה גווע ברעב, אז הוא שולח איתות לשאר הגוף שלך להאט. מערכת העיכול שלך גם מאטה וזה אומר שלמזון לוקח יותר זמן לעבור את המערכת. התוצאה של כל זה היא שאתה לא יורדת במשקל כמו שאתה אמור להיות מסוגל.

המאמר בוחן את חוסר היעילות של דיאטה, אשר לרוב נובעת מהתגובה הטבעית של הגוף לרעב.

המאמר מתחיל בציטוט של הסופר והחוקר, מייקל מוס, שמציין ש"אנחנו לא מיועדים לדיאטות". הוא ממשיך ומסביר כיצד הגוף שלנו מתוכנן לאגור שומן כדרך לשרוד תקופות של רעב.

דיאטה מובילה לעיתים קרובות לחוסר יעילות מכיוון שהיא בדרך כלל ניסיון לתמרן את התגובה הטבעית שלנו לרעב. זה יכול לגרום לאנשים להרגיש מקופחים ואומללים על מאמצי ההרזיה שלהם.

איך לרדת 5 קילו בשבוע

1. דע את היסודות של פירוק חלבון/שומן/פחמימות

חלבונים מורכבים מחומצות אמינו. חומצות אמינו הן אבני הבניין של חלבונים. חלבונים משמשים את הגוף שלנו לבנייה ולתיקון רקמות, לייצור הורמונים, אנזימים, תאי חיסון ועוד. הגוף שלנו זקוק לאיזון של חלבון, שומן ופחמימות כדי לתפקד במיטבו.

אין דרך אחת נכונה לאכול לכולם. מה שמתאים לאדם אחד אולי לא יעבוד עבור אדם אחר. המפתח הוא למצוא את מה שמתאים לך ולאורח החיים שלך.

ישנם שלושה מאקרו-נוטריינטים שהגוף זקוק להם לתפקוד תקין: חלבון, שומן ופחמימות. חומרים מזינים אלו נחוצים בכמויות שונות בהתאם לצרכים האישיים שלך.

חלבון הוא חלק חיוני בכל תזונה והוא חשוב לצמיחה ותיקון של תאים. חלבון ניתן למצוא בבשר, דגים, ביצים, שעועית, אפונה, מוצרי סויה ומוצרי חלב.

פחמימות חיוניות גם לגוף שלך מכיוון שהן מספקות אנרגיה לפעילויות יומיומיות כגון הליכה או אימון. ניתן למצוא פחמימות בדגנים מלאים כמו אורז חום או לחמי חיטה וכן בפירות כמו בננות ותפוחים.

שומן הוא גם רכיב תזונתי חשוב שאסור להזניח מתזונה בריאה. שומן מספק תחושת מלאות שמקלה על צמצום הקלוריות הנצרכות במהלך היום. שומן יכול להגיע משמנים כמו שמן זית או חמאה אבל גם מדגים שומניים כמו סלמון או דג טונה או אגוזים כמו שקדים או בוטנים.

2. להבין את החשיבות של אכילה תכופה וכיצד היא משפיעה על הגוף

צום לסירוגין הוא טכניקת דיאטה הכוללת תקופות של אכילה ואי אכילה. זה שימש בתרבויות רבות במשך מאות שנים, אבל זה רק לאחרונה הפך פופולרי בעולם המערבי.

הרעיון מאחורי צום לסירוגין הוא לאכול את כל הקלוריות שלך במהלך חלון זמן קצר ולאחר מכן לצום למשך שארית היום, או יותר. ישנם סוגים רבים ושונים של צום לסירוגין, לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. סוג אחד נקרא שיטת 16:8 שבה אוכלים רק במשך שמונה שעות כל יום וצום 16 שעות.

ניתן להגדיר צום כהתנזרות ממזון למשך זמן מוגדר. צום לסירוגין הוא סוג של צום שבו אתה צם לפרק זמן מסוים, ואז אוכל בשעות שאינך צם.

צום לסירוגין נקשר ליתרונות בריאותיים רבים והוא משמש לעתים קרובות בשילוב עם טיפולים אחרים כדי לסייע בירידה במשקל ובסוכרת.

מחקר מצא שצום לסירוגין יכול לעזור לאנשים לרדת במשקל, להוריד לחץ דם, לשפר את רמות הכולסטרול ולהפחית את הדלקת בגוף. זה עשוי להיות מועיל גם לאנשים הסובלים מסוכרת מסוג 2 מכיוון שהוא יכול לגרום להם לייצר יותר אינסולין ולווסת את רמות הסוכר בדם.

צום לסירוגין עשוי גם לעזור עם בעיות נפשיות כמו דיכאון מכיוון שהוא עוזר למוח לשחרר הורמונים מווסתים מצב רוח כמו סרוטונין ודופמין.