ה

איך תבחרי בגד ים לפעילות ספורטיבית בבריכה

שחייה בים היא לרב עונתית. פעילות ספורטיבית בבריכה לא תלויה במזג אוויר ועונתיות. שחייה קבועה בבריכה עוזרת לחזק את הגוף, לשמור על משקל, לשפר את ההרגשה הכללית. אם בחרת לעסוק בפעילות ספורטיבית בבריכה, את בטח תצטרכי לבחור בגד ים מתאים לבריכה.

האם בגד ים רגיל מתאים לבריכה? מהו ההבדל בין בגד ים לנופש בים לבגד ים ספורטיבי?

חשוב להבין שבגד ים רגיל שנראה טוב על חוף הים לא בהכרח מתאים לפעילות ספורטיבית בבריכה. אם עבור בחירת בגד ים לבילוי על חוף, לרביצה על החול, או לחופשה מענגת ורגועה תוכלי לבחור משהו קליל, טרנדי, עם עיצובים יחודיים ומיוחדים, לבחירת בגד ים לבריכה או לכל פעילות ספורטיבית במים יש פונקציונליות אחרת. פעילות ספורטיבית במים כוללת הרבה תנועה, לכן החשיבות ניתנת קודם כל לנוחות.

בגד ים לא אמור להפריע לפעילות. הוא לא אמור ליפול, להשתחרר או לזוז כך שיחשוף את הגוף בצורה לא רצויה בזמן הפעילות. לכן לפעילות ספורטיבית עדיף תמיד לבחור בגד ים שלם. דגמים שלמים של בגד ים יושבים בצורה מאוד נוחה על הגוף. בבגד ים שלם אין שום סיכוי שמשהו ישתחרר או יפול. ספורטאיות מקצועיות תמיד לובשות בגד ים ספורטיבי שלם בזמן תחרויות שחייה. אחת הסיבות לכך, שבגד ים שלם מספק גלישה טובה וחלקה יותר במים. הבדים שמהם עשויים בגדי ים עשויים מחומרים סינטטיים מיוחדים שמספקים גלישה חלקה במים הרבה יותר מגוף האדם. הרי כשמדובר על תחרויות שחייה, מטרתן היא להשיג תוצאה הכי טובה בשחייה וככל שהחלקה של הגוף בתוך המים תהיה חלקה יותר, זה בהחלט עשוי לעזור גם לתוצאה טובה יותר. זאת גם הסיבה שאין מקום לאלמנטים דקורטיביים כמו קיפולים, סילסולים או אבני חן על דגמים ספורטיביים של בגד ים.

אך במידה ואת לא חותרת לתחרויות ספורט מקצועיות, אין שום בעייה לבחור בגד ים ספורטיבי שני חלקים לבריכה. גם פה כדאי לשים לב למספר דברים חשובים. התחתונים צריכים להיות בצורה קלאסית, ללא שרוכים, ולא סטרינגים. ביקיני עם תחתון גבוה מספק תמיכה טובה לגוף בזמן פעילות. חזייה לבגד ים אמורה להיות עם כתפיות נוחות ועם תמיכה טובה לחזה.

פעילות ספורטיבית

איך לבחור בגד ים לבריכה ולמה לשים לב.

כפי שציינו, לדגמים של בגדי הים הספורטיביים חשובה קודם כל נוחות. לכן חשוב מאוד להתאים אותו בצורה נכונה למידה של הגוף. טבלת מידות בחנויות של בגדי ים לא תמיד אחידה, לכן חשוב לבצע מדידה נכונה של קו חזה, קו מותניים, וקו ירכיים ולהתאים אותם לפי מידות של יצרן ספציפי.

חשוב שבגד ים יספק תמיכה טובה לחזה. במיוחד זה קריטי לבעלות חזה גדול יותר. ניתן להשיג את התמיכה על ידי בטנת חזייה תומכת מתחת לחזה בתוספת קאפסים הניתנים לשליפה. במידה והבגד ים עם כתפיות, מומלץ שיהיו רחבות.

בחירת בדים נכונים עבור בגדי ים ספורטיביים זו לא רק עיניין של טעם האישי, אלה הבנת פונקציונליות ואיכות של הבדים האלה. בדים טבעיים כמו כותנה לא יחזיקו מעמד הרבה זמן, יאבדו צורה וצבע מהר מאוד. בגדי ים לבריכה בדרך כלל עשויים מבדים סינטטיים שמחזיקים צורה, אלסטיות לאורך הזמן. בבחירת בגד ים לספורט ימי מומלץ לתת חשיבות לגמישות או אלסטיות, נוחות, קלות, כח תמיכה. תעשיית בגדיי ים התקדמה מאוד בשנים האחרונות. רמת איכות ויעילות של בדים עבור בגדי ים עלתה מאוד. בימינו לא מסתפקים בבד סטרץ' פשוט. בחירת בגד ים עשוי מלייקרה XtraLife בשילוב בטנה פנימית איכותית יכולה לעשות את כל ההבדל ולספק פתרון איכותי לצרכים של פעילות ספורטיבית במים.

בגד ים אמור להיות עמיד לכלור. כאשר מדובר על פעילות בבריכה, אי אפשר להימנע מחשיפת בגדי ים לכמות כלור שקיימת במי בריכה לצורך חיטוי מחיידקים. בלי להיכנס לשיעורי כימיה רק נגיד שתאי כלור שנמצאים במינונים תקינים במי בריכה נצמדים לתאיים סינטטיים של הבד שממנו עשוי בגד ים והורסים אותו שכבה שכבה. לכן, לא כל בגד ים מתאים לפעילות בבריכה. חשוב לבדוק שהבד שממנו עשוי בגד ים אכן עמיד לכלור, שגם זה כבר קיים בשוק בגדי הים.

פעילות ספורטיבית

 

ואם בכל זאת לא רוצים לוותר על יופי ונשיות בבגד ים ספורטיבי?

גם דגמים ספורטיביים יכולים להיות יפים, מחטבים, בצבעים יפים, מדגישים נשיות. בגדי ים של חברת SilkyFit של מעצבת ישראלית הדס אווירי נותנים פתרון לנשים שאוהבות ספורט ימי כמו שחייה, גלישה, סאפ, חתירה. היא מציעה גם בגדי ים שלמים ונוחים, גם בגדי ים שני חלקים בגזרות נוחות ונשיות. כמישהי שבאה מרקע הספורטיבי, היא נותנת חשיבות רבה לכל האספקטים של עיצוב נוח, איכותי, תומך וגמיש של בגדי ים עבור נשים שאוהבות ספורט.