ה

מתי כדאי להשתמש בתוספי תזונה כחלק מדיאטה?

תוספי מזון אלו אינם נועדו להחליף מזון מלא או תזונה מאוזנת, אלא לספק תמיכה תזונתית נוספת.
תוספי תזונה הם מוצרים המכילים ויטמינים, מינרלים, צמחי מרפא, חומצות אמינו או רכיבי תזונה אחרים שנועדו להשלים את התזונה.

מהם הגורמים שיש לקחת בחשבון לפני הוספת תוספים לתזונה, במיוחד אם מדובר במצב של דיאטה?

  1. חסרים תזונתיים

אדם שיש לו מחסור ברכיבים תזונתיים, ייתכן שיהיה צורך בהוספת תוספי מזון לתזונה כדי לענות על הצרכים התזונתיים היומיומיים שלו. מחסור ברכיבים תזונתיים יכול להיגרם על ידי גורמים שונים כגון צריכת תזונה לא מספקת, חוסר ספיגה או מצבים רפואיים מסוימים. במקרים רבים של דיאטות שאינן מאוזנות נוצר מחסור כזה. איש מקצוע בתחום הבריאות יכול לאבחן מחסור ברכיבים תזונתיים ולהמליץ ​​על התוספים המתאימים כדי להקל על המחסור.

  1. מצבים רפואיים שונים

מצבים רפואיים מסוימים עשויים לגרום לחסר ברכיבים תזונתיים שונים ועל כן יהיה עליהם להשלים אותם באמצעות רכיבי תזונה שלא ניתן להשיג באמצעות צריכה תזונתית קבועה בלבד. לדוגמה, אנשים עם מחלת צליאק, מחלת קרוהן או מצבים רפואיים כרוניים אחרים עשויים להזדקק לתוספים כדי לתמוך במערכת העיכול שלהם ובבריאות הכללית. יש להתייעץ כמובן עם איש מקצוע בתחום הבריאות כדי לקבוע את התוספים המתאימים למצבים אלו.

  1. תוספים לספורטאים

ספורטאים ואנשים פעילים במיוחד עשויים להזדקק תוספי תזונה שונים כדי לייעל את הביצועים שלהם ולהוביל לבניית מסת שריר טובה בעקבות האימון. תוספי מזון כגון אבקת חלבון, קריאטין או אלקטרוליטים יכולים לסייע בצמיחת שריר, בסיבולת והתאוששות טובה לאחר אימון. יש להתייעץ עם תזונאי ספורט או איש מקצוע בתחום הבריאות כדי להבטיח התאמה של התוספים והמינון הנכונים.

  1. אורח חיים

אנשים הסובלים ממתח תמידי, שינה לקויה או שהם צורכים אלכוהול באופן קבוע, עשויים לסבול מחוסר ספיגה של החומרים התזונתיים. במקרים כאלה, תוספי תזונה יתמכו בבריאות הכללית. חשוב לשוחח עם איש מקצוע בתחום הבריאות כדי לקבוע מהם התוספים המתאימים בהתאם לאורח החיים הספציפיים שלכם.
תוספי תזונה כחלק מדיאטה

בריא בריא אבל אל תגזימו!

חשוב לדעת כי הגם שתוספי התזונה מוסיפים בריאות, עדיין ישנם סיכונים של צריכת יתר של תוספי תזונה.

צריכת יתר של תוספי תזונה עלולה להוביל לתופעות שליליות. לדוגמה, צריכה מוגזמת של ויטמינים A ו-D עלולה להוביל להרעלות, כך גם מינונים גבוהים של ברזל עלולים לגרום למצוקה במערכת העיכול. הוספת תוספים לתזונה ללא הדרכה רפואית מתאימה עלולה להוביל לסיבוכים לא רצויים ולהשפעות בריאותיות שעלולות להיות מסוכנות.

ברור אם כן כי התייעצות עם איש מקצוע בתחום הבריאות או עם תזונאי מורשה

היא הדרך הטובה ביותר לקבוע אילו תוספים כדאי ליטול וכך להימנע מכל סיכון פוטנציאלי הקשור לצריכת יתר.

זכרו. תוספי מזון נועדו להשלים תזונה בריאה, לא להחליף אותה, אז תנו למזון הבריא את העדיפות הראשית ורק במקרה הצורך היעזרו בתוספי התזונה.